KOSZAŁEK - gazetka szkolna

Aktualności 2017/2018

Aktualności 2017/2018/Wycieczkę do Bałtowa

W dniu 7 czerwca uczniowie klas I, III i V z opiekunami: Elżbietą Kopacz, Ewą Rzepką i Henryką Żurowską udali się na wycieczkę do Bałtowa –Śladami dinozaurów. Celem wyjazdu było pogłębienie wiadomości na temat gadów, o  których uczyliśmy się na zajęciach.
         Pierwszym punktem pobytu było zwiedzenie  Zwierzyńca Górnego przez który podróżowaliśmy  amerykańskim schoolbusem. Obserwowaliśmy wielbłądy, lamy, bydło zebu (tzw. „święte krowy”), australijskie emu, azjatyckie antylopy nilgau i wiele innych gatunków oraz słuchając opowieści przewodnika ubarwiającej podróż, można dowiedzieć się wiele o zwyczajach zwierząt. Spacer „dolną częścią” bałtowskiego Zwierzyńca, to spotkanie z różnobarwnym światem ptaków. Dopełnieniem tego obrazu są liczne ssaki, wśród których uwagę dzieci przykuwają kuce, osły i zabawne małpki makaki. Kolejnym punktem pobytu było Prehistoryczne Oceanarium. Tam  przenieśliśmy się w świat podwodnego życia ogromnych gadów i stanęliśmy „oko w oko” z gatunkami, które żyły na Ziemi tysiące lat temu. Pobyt w Oceanarium wzbudził wiele emocji, były piski i krzyki.
Następnie udaliśmy się na plac zabaw, gdzie wypełniliśmy czas wolny i daliśmy upust dziecięcej energii.
Główną  atrakcją pobytu było jednak przejście przez erę dinozaurów. Widzieliśmy potężnego, mierzącego blisko 20 metrów długości Megalodona, rybopodobnego  Mozazaura, uzębionego Liopleurodona, czy też obdarzonego długą szyją płetwojaszczura Plezjozaura. To tylko niektóre z okazów, które mieliśmy okazję zobaczyć w ich naturalnej wielkości.

Po smacznym obiedzie i zakupieniu pamiątek wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Rodzicom dziękujemy za pomoc w opiece nad dziećmi.

« powrót do listy

15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Zespół Szkół Samorzadowych w Bielinach :: © 2007 made by kOmpUterY Kielce & mAxDeSigN Kielce