KOSZAŁEK - gazetka szkolna

Aktualności 2017/2018/Wycieczka do Pacanowa

„W Pacanowie kozy kują
więc koziołek mądra głowa
błąka się po całym świecie,
aby dojść do Pacanowa....”
                                     Kornel  Makuszyński

5 czerwca klasa IIa i IVa pod opieką pań: Mąłgorzaty Kusińskiej, Jolanty Winiarskiej i Henryki Żurowskiej wybrały się na wycieczkę do Europejskiego Centrum Bajki w Pacanowie. Jest to miejsce edukacji, gdzie w formie zabawy i przy wykorzystaniu nowoczesnych technik multimedialnych znaleźliśmy się w wyśnionej bajce, pełnej kolorów i niespodzianek. W tym wielofunkcyjnym obiekcie dla dzieci znajduje się biblioteka z czytelnią i księgarnią, sala kinowa i teatralna oraz sale warsztatowe.Wokół budynku znajduje się kompleks ogrodów tematycznych, w których można podziwiać różnorodność świata roślinnego.

Nasza wycieczkowa gromada została podzielona na 4 grupy, które co 20 min. wchodziły do świata bajek przez mysią dziurę. Reszta w oczekiwaniu na swoją kolej spędzała miło czas w saloniku zabaw. Tam po dzieci przychodzili  przewodnicy - bajkowe  postacie.

Po przejściu na druga stronę mysiej dziury znaleźliśmy się w sali balowej zamku, gdzie dzieci miały możliwość odgadywania bajek na podstawie rekwizytów ukrytych w skrytkach. Następnie za pomocą interkatywnej tablicy przenosiły palcem bohaterów bajek do państw europejskich, z których pochodzą. Kolejnym punktem zwiedzania była podróż ze stacji Pacanów zaczarowanym pociągiem, z którego okien podziwialiśmy przepiękne krajobrazy. Pociąg zmienił się w pojazd podziemny, w rakietę kosmiczną i statek podwodny, aż w końcu zawiózł nas pod bramę „zaczarowanego ogrodu”, który otworzył się po odnalezieniu klucza do bramy.  Oczarował nas świat gigantycznych, barwnych roślin, wśród których czuliśmy się mali niczym mrówki. Tam  wysłuchaliśmy opowieści o kwiecie paproci, a potem mogliśmy pospacerować po tym przepięknym miejscu, w którym nawet kwiaty do nas mówiły.

Kolejnym miejscem na trasie wędrówki była Wieża Szachowa, na którą można było wejść po odgadnięciu zagadek. Po dotarciu na szczyt dzieci bawiły się w  tajemniczej studni, w której dzięki technicznym rozwiązaniom łapały pojawiające się na posadzce liście. Przejście przez studnię umożliwiło nam dojście do ściany Bajki Polskiej, która miała formę, ludowej wycinanki z tajemniczymi drzwiczkami i okienkami, w których czekały historyczne postacie. Stamtąd udaliśmy się do wnętrza pnia wielkiego dębu, który zaprowadził nas do Antresoli na pniu, gdzie mogliśmy obejrzeć bajkę. Wreszcie dotarliśmy do zaczarowanej bramy w kształcie lustra, w którym odbijały się nasze twarze. Po wypowiedzeniu zaklęcia przeszliśmy przez sztuczną mgłę i znaleźliśmy się w Skarbnicy Bajek – lustrzanej komnaty, w której na bajkowych filarach umieszczono szklane kule. I w tym miejscu zakończyliśmy zwiedzanie wystawy.

Aż trudno wprost uwierzyć, że w tym jednym miejscu można było przeżyć i zobaczyć tak wiele. Po tych licznych wrażeniach dzieci wesoło spędziły czas na placu zabaw. Można było się też posilić i zjeść pysznego loda w pobliskiej kawiarence „Bajkowa”.

Pamiątkowe zdjęcie z Koziołkiem było ostatnim punktem naszego pobytu w Europejskim Centrum Bajki.

Droga powrotna upłynęła nam bardzo szybko na słuchaniu ciekawostek o miejscowościach znajdujących się na trasie wycieczki, które opowiadała nam pani Basia  - pilot naszej wycieczki. W autokarze było gwarno, ale i wesoło, gdyż każdy chętny miał też możliwość zaprezentowania przez mikrofon swoich umiejętności wokalnych.

Zmęczeni, ale szczęśliwi i  pełni wrażeń wróciliśmy do Bielin.

« powrót do listy

15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Zespół Szkół Samorzadowych w Bielinach :: © 2007 made by kOmpUterY Kielce & mAxDeSigN Kielce