KOSZAŁEK - gazetka szkolna

Aktualności 2017/2018

Aktualności 2017/2018 /Wycieczka do Sandomierza

W piękny słoneczny dzień 24 maja 2016 r uczniowie klas pierwszych wraz ze swoimi rodzicami i wychowawczyniami udali się do Sandomierza. To kolejne miasto leżące nad Wisłą, które tym razem mamy możliwość poznać nie tylko w oparciu o zdjęcia czy wędrówki wirtualne po internecie.
       Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego. Potem udaliśmy się na wzgórze kościoła Św. Jakuba, gdzie mieliśmy możliwość cichej modlitwy. Podążaliśmy trasą filmowego bohatera - Ojca Mateusza. Po drodze obejrzeliśmy słynny zegar słoneczny. Największą atrakcją był pobyt w Zbrojowni rycerskiej. Tu zobaczyliśmy i przymierzyliśmy zbroje rycerskie, własnoręcznie dotknęliśmy  miecza, kuszy, halabardy. Dziewczęta na chwilę poczuły się jak renesansowe czy barokowe księżniczki. W każdym miejscu zbrojowni rycerskiej można było sobie zrobić zdjęcia po to, aby mieć niesamowitą pamiątkę. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Brama Opatowska, przejście przez Ucho Igielne do Wąwozu Św. Jadwigi. Ze wzgórz Sandomierza widzieliśmy panoramę okolic i Góry Pieprzowe. Ostatnim punktem dotyczącym poznania miasta był rejs statkiem po Wiśle. Z pokładu statku podziwialiśmy piękno krajobrazu miasta. Po dość wyczerpującej wędrówce nadszedł czas na wspólny obiad i zakup pamiątek.

W drodze powrotnej przewodnicy przeprowadzili zapowiedziany już wcześniej konkurs wiedzy o Sandomierzu. Zwycięzcy otrzymali drobne upominki.
   Wspólny wyjazd do Sandomierza zintegrował pierwszoklasistów i ich rodziców.

Rodzicom dziękujemy za pomoc i opiekę w czasie wycieczki.

Elżbieta Kopacz, Ewa Rzepka

16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Zespół Szkół Samorzadowych w Bielinach :: © 2007 made by kOmpUterY Kielce & mAxDeSigN Kielce